بازاریابی را از کجا شروع کنیم؟ – بخش اول

هویت سازی برای شروع هر کاری داشتن هدف مهمترین بخش کار است. هدف باید دارای سه ویژگی دست یافتنی، قابل اندازه گیری و روشن و شفاف بودن باشد. همچنین در شروع هر کاری نیت نیز مهم است. ممکن است دو نفر یک کار یکسان را انجام دهند ولی نیت آن ها…

مصادره کارآفرینانه، بخش دوم: عوامل ایجاد «مصادره کارآفرینانه»

در یادداشت قبلی به تعریف «مصادره کارآفرینانه» پرداخته شد. گفته شد که «مصادره کارآفرینانه» یک توهم است که برای افراد بسیاری از سازمانها و تیم ها ایجاد می شود و مشکلاتی را در سازمان ایجاد خواهد کرد. در «مصادره کارآفرینانه» آنچه در افراد سازمان به …

مصادره کارآفرینانه، بخش اول: مقدمه

آلن دیپ در کتاب «طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک» به نقل از مایکل گربر در کتاب «افسانه کارآفرینی»، اصطلاح «مصادره کارآفرینانه» را به کار می برد. اینکه این اصطلاح درست است یا نه موضوع این یادداشت نیست ولی مفهوم آن و پرداختن به برخی موضوعات اص…